شناسهٔ خبر: 173149 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌ استان گیلان خبر داد؛

فرودگاه بین‌المللی رشت میزبان ۶۲ پرواز رفت‌وبرگشت ویژه اربعین ۱۴۰۳

فرودگاه سردار جنگل رشت مدیرکل فرودگاه‌ استان گیلان گفت: امسال ۶۲ پرواز رفت و برگشت به عراق خواهیم داشت که شامل ۴۴ پرواز به مقصد بغداد و ۱۸پرواز به مقصد نجف اشرف است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت، سید محسن میرحسینی مدیر کل این فرودگاه از افزایش پروازهای ویژه اربعین به کشور عراق خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته چند پرواز در هفته به کشور عراق داشتیم، اما امسال به غیر از روز یکشنبه، در تمامی روزهای هفته پرواز مستقیم به کشور عراق برقرار است.

وی با بیان اینکه پروازهای ویژه اربعین از ۲۰ مردادماه تا ۱۶ شهریورماه انجام می‌شود، تصریح کرد: ۶۲ پرواز رفت و برگشت به عراق خواهیم داشت که شامل ۴۴ پرواز به مقصد بغداد و ۱۸ پرواز به مقصد نجف اشرف است.

مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به انجام پروازها توسط شرکت‌های هواپیمایی ایرتور، پارس ایر و پویا (ایرانی) و العراقیه (خارجی)، خاطرنشان کرد: زائران برای اطلاع از آخرین وضعیت پروازها به سایت فرودگاه سردار جنگل رشت مراجعه کنند.

میرحسینی با بیان اینکه به لحاظ قانونی هیچ‌گونه فروش بلیت در فرودگاه انجام نمی‌شود، افزود: متقاضیان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت‌های معتبر مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بلیت شرکت پارس ایر برای روزهای دوشنبه، شرکت ایرتور برای روزهای چهارشنبه و شرکت پویا برای روزهای پنجشنبه به فروش می‌رسد، اضافه کرد: پرواز چارتری نداریم.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت: از زائران خواست چهار ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشند و خاطرنشان کرد: تشریفات حاکم بر پروازهای خارجی و بازرسی‌ها زمان بر است.

وی با اشاره به نامه استاندار گیلان به سازمان هواپیمایی کشور جهت برقراری پروازهای فوق العاده، ادامه داد: فرودگاه سردار جنگل رشت آماده پذیرش پروازهای فوق العاده است که در صورت برقراری پروازها، اطلاع رسانی می‌شود.